Als bedrijf ben je op zoek naar manieren om je doelgroep en het publiek te bereiken, maar ook in andere sectoren is het van belang dat innovatieve techniek wordt toegepast om efficiënter te kunnen werken en om op de kosten te kunnen besparen. Een van de oplossingen die momenteel populair is, is de holobox. Een systeem waarmee het mogelijk is om personen en objecten in driedimensionale hologrammen te projecteren. Wil je weten waarom een investering in het systeem een goed idee is? Lees dan snel verder.
Immense ervaring voor je publiek
Met een holobox kun je een immense ervaring creëren voor je publiek. Het is toch veel leuker om bijvoorbeeld het publiek kennis te laten maken met een product dat in een volledige driedimensionale weergave te bewonderen is dan dat ze langs een reclame-uiting lopen en een statische afbeelding zien? Het spreekt niet alleen meer tot de verbeelding, maar de kans is groter dat je doelgroep je advertentie ook in gedachten heeft. De kans op een sale is dus ook gelijk een stuk groter.
Met een holobox kun je de interactie opzoeken
Met een holobox of liever gezegd de hologram die de box projecteert, kun je ook de interactie opzoeken met je doelgroep. Je publiek kan vragen stellen aan de persoon die je laat projecteren en die kan met voorgeprogrammeerde antwoorden ook antwoorden geven. Op die manier kun je nog meer vertellen over je dienst of je product en kun je mensen ook veel beter informeren dan met bijvoorbeeld een lange video die in 9 van de 10 gevallen toch niet volledig wordt bekeken. Waarom zou je dan in een dure video investeren als het op een veel efficiëntere manier kan?
Presenteren vanaf een centrale locatie
Wil je een groot publiek toespreken of wil je op meerdere locaties een belangrijke boodschap overbrengen? Met een holobox is dat mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan de CEO van een groot multinational die vroeger nog in het vliegtuig stapte om de verschillende kantoren over de wereld te bezoeken om zijn boodschap over te brengen. Met inefficiëntie en torenhoge kosten als gevolg. Dat hoeft niet meer met een holobox, want de CEO kan zichzelf vanaf een centraal punt broadcasten naar de boxen die op de verschillende locaties staan opgesteld en in een keer zijn boodschap overbrengen aan zijn medewerkers.
Live streamen met een holobox
Met een holobox kun je niet alleen voorgeprogrammeerde content projecteren, maar je kunt ook live streamen. Denk dan weer even aan het voorbeeld van een CEO die meerdere kantoren wereldwijd wilt bereiken, maar denk bijvoorbeeld ook aan een mooi concert. Denk bijvoorbeeld aan het concert dat de band ABBA laatst gegeven heeft. De artiesten zongen live, maar op het podium werden holografische projecties weergegeven van hun jongere versies. Een goed voorbeeld van hoe een holobox kan bijdragen aan live streaming en een immense ervaring.
Kopen of huren?
Voor veel bedrijven is het investeren in een holobox nog een stap te ver, omdat het toch nog steeds een prijzige oplossing is die in de kinderschoenen staat. Maar de ontwikkelingen staan niet stil en het staat buiten kijf dat holografie de toekomst is. Wil je toch eerst kennismaken voordat je de box definitief aanschaft? Dan kun je ook een exemplaar huren om er kennis mee te maken.
Mis je nog informatie? Ga dan naar de website van Hereweholo.nl.